Xiaomi laat het merk Mi vervallen in zijn producten.

Xiaomi laat ‘Mi’ vervallen bij bepaalde smartphones

Xiaomi is momenteel de grootste smartphonefabrikant ter wereld. Het bereikte de eerste plaats met de hulp van drie belangrijke submerken – Mi, Redmi en Poco – maar binnenkort zal een van hen worden gedumpt ten gunste van een eenvoudige line-up.

Geen nieuwe Mi producten

In een verklaring aan XDA Developers heeft Xiaomi aangekondigd dat het vanaf dit kwartaal het submerk ‘Mi’ van nieuwe smartphones zal laten vallen en in plaats daarvan standaard de volledige naam ‘Xiaomi’ zal gebruiken.

Het onlangs uitgebrachte vlaggenschip Xiaomi Mix 4 is het eerste product dat de ‘Mi’-branding heeft verlaten, hoewel uiteindelijk elke smartphone die buiten de Redmi- en Poco-families wordt gelanceerd, de merknaam van Xiaomi zal gebruiken. Belangrijk is dat deze wijziging niet alleen van toepassing is op smartphones. Xiaomi verkoopt ook smart home-producten, laptops, tv’s, smartwatches en nog veel meer. Alles wat momenteel de naam ‘Mi’ gebruikt, zal uiteindelijk worden vervangen door iets onder het merk Xiaomi.

Het is onduidelijk wanneer het volledige naamswijzigingsproces voltooid zal zijn, maar gezien hoe vaak Xiaomi nieuwe smartphones uitbrengt, zou het binnen maximaal twaalf maanden voltooid moeten zijn.

Xiaomi komt met nieuwe strategie

Wat betreft hoe elk merk zal worden gepositioneerd, zegt Xiaomi dat apparaten onder hun eigen naam “het toppunt van technologie zullen vertegenwoordigen en een premium-ervaring zullen bieden.” Redmi-producten daarentegen “brengen grote innovatie tegen een meer toegankelijke prijs en zijn gericht op een jonger publiek.”

Xiaomi’s volledige verklaring over zijn bijgewerkte merkstrategie is als volgt:

“Vanaf 2021 Q3 zal Xiaomi’s productreeks “Mi” worden hernoemd naar “Xiaomi”. Deze verandering zal onze wereldwijde merkaanwezigheid verenigen en de perceptiekloof tussen het merk en zijn producten dichten. Het kan enige tijd duren voordat deze verandering van kracht wordt in alle regio’s.

Met de introductie van de nieuwe merkidentiteit zullen twee verschillende productseries onder het moedermerk zitten. Xiaomi-producten vertegenwoordigen het toppunt van technologie en bieden een eersteklas ervaring. Redmi-producten brengen grote innovatie tegen een meer toegankelijke prijs en zijn gericht op een jonger publiek. Deze differentiatie wordt ook weerspiegeld in onze bijgewerkte logo’s, met zowel de Xiaomi- als Redmi-logotypes onder het moedermerklogo.

De naamgevingsconventie voor productreeksen – Xiaomi en Redmi – zal in de loop van de tijd ook worden toegepast op ons ecosysteem en IoT-producten.”

Standaard afbeelding
Paul Herps
Paul is een echte telecomfreak. Sinds de opkomst van mobiele telefonie in Nederland was hij er bij. Geen enkel nieuws ontgaat en is daarnaast ook niet te beroerd om verder onderzoek te doen.
Artikelen: 1140

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.