Wordt de LG Rolling de oprolbare smartphone van LG?

Al eerder werd eens bericht over de komst van een oprolbare smartpen van LG. Inmiddels lijkt de fabrikant een stap verder te zijn en heeft het inmiddels de naam LG Rolling vastgelegd als handelsmerk. De naam is in Korea vastgelegd, maar ook in Europa heeft de fabrikant soortgelijke namen inmiddels vastgelegd.

Naamgevingen

In het handelsmerk worden er ook nog andere namen genoemd naast LG Rolling. Zo komen wij in de aanvraag ook de namen Roll, Bi-Roll, Dual Roll, E Roll, Signature R, R Screen, R Canvas, Roll Canvas en Rotolo tegen. Uiteraard geeft dit nog geen beeld van wat de fabrikant werkelijk van plan is, maar dat LG werkt aan een oprolbare smartphone lijkt inmiddels wel duidelijk. Ook de naamgeving Bi-Roll en Dual Roll suggereren dat de fabrikant mogelijk experimenteert met een smartphone met twee oprolbare schermen. Of dit uiteindelijk ook een feit zal zijn zal in de toekomst nog moeten gaan blijken.

Class 9

In Korea wordt de naamgeving ingeschaald op Class 9. De LG Rolling valt hiermee in de categorie waarin smartphones, LED-schermen, monitoren en wearables worden ondergebracht. Al eerder werd een oprolbaar scherm van LG getoond die ook in Class 9 uiteindelijk was terug te vinden. Je kunt je dus nu afvragen of de aanvraag voor de naam LG Rolling werkelijk te maken heeft met een smartphone, maar het lijkt de enige logische stap. De oprolbare TV’s hebben immers al een naamgeving en op het gebied van wearables is LG totaal nog geen speler.

LG kan een boost gebruiken

De fabrikant moet spoedig weer met een innovatief product op de markt gaan komen. Vandaag werd duidelijk dat de verkopen van smartphones verder zijn gezakt in het afgelopen kwartaal. De fabrikant zag een daling van 21.3% in de verkopen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Volgens de fabrikant zijn de tegenvallende verkopen te wijten aan de Chinese fabrikanten zoals Huawei, Xiaomi en Oppo die met een agressieve marketing- en prijsstrategie werken.

Maatregelen

In het tweede kwartaal werd een omzet geboekt van 1.39 miljard dollar. Er werd echter een verlies geboekt van 268.4 miljoen dollar. Dit verlies is onder andere te wijten aan de introductie van enkele nieuwe modellen en de hogere marketingkosten voor deze modellen. Daarnaast is LG ook begonnen met het verplaatsen van de smartphoneproductie naar Vietnam wat tussen april en juni hogere kosten met zich heeft gebracht.

Ondanks deze tegenvallende cijfers blijft de fabrikant wel positief. Vooral de komst van 5G lijkt de fabrikant positief te stemmen. Ook de komst van enkele nieuwe modellen moeten er zorg voor dragen dat de mobiele divisie van LG weer winstgevend gaat worden. Exacte verwachtingen werden helaas nog niet uitgesproken, dus ook de komst van de LG Rolling blijft hierin nog ver achter. Wij moeten dan ook eerlijk zijn dat deze laatste mogelijk pas in 2020 meer vorm zal gaan krijgen.

Voeg reactie toe

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Volg ons

Volg ons direct op Facebook of Twitter en blijf continu op de hoogte van het laatste nieuws.