T-Mobile heeft aangegeven dat ze per 1 januari een inflatiecorrectie zullen uitvoeren op hun abonnementen. Het komt er grofweg op neer dat de bestaande abonnementen ongeveer 1,6% in prijs zullen stijgen. Dit maakt de provider zelf bekend op hun website.

T-Mobile verhoogt abonnementen per 1 januari 2021

T-Mobile heeft aangegeven dat ze per 1 januari een inflatiecorrectie zullen uitvoeren op hun abonnementen. Het komt er grofweg op neer dat de bestaande abonnementen ongeveer 1,6% in prijs zullen stijgen. Dit maakt de provider zelf bekend op hun website.

Inflatie

Het is gebruikelijk dat in verschillende sectoren de inflatiecorrectie wordt toegepast bij aanvang van het nieuwe jaar. Het is echter wel ongebruikelijk dat een telecomprovider dit toepast of hier zo openlijk over spreekt. Zelf geeft T-Mobile aan dat ze de inflatiecorrectie deze keer wel toepassen. Deze correctie is gebaseerd op het inflatiepercentage dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is vastgesteld.

“Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland”, schrijft T-Mobile. “Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen we elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen.”

Huidige klanten T-Mobile

De prijsverhoging zal worden doorgevoerd bij T-Mobile Thuis en klanten die een mobiel abonnement hebben bij de provider. De prijsverhoging heeft wel enkel betrekking op het basisabonnement. Aanvullende abonnementsdiensten, zoals extra tv-pakketten, zijn een uitzondering op de verhoging. Dit houdt dus ook in dat het zogenoemde toestelkrediet buiten deze correctie zal vallen.

Klanten die na 1 oktober nog een abonnement bij T-Mobile hebben afgesloten zullen ongeschonden blijven. Deze klanten zullen in ieder geval nog geen prijsverhoging gaan betalen. Er is dan nog relatief weinig tijd verstreken in het lopende jaar van de inflatiecorrectie dat deze verhoging niet noodzakelijk is, aldus T-Mobile.

Prijsverhogingen

Eerder dit jaar verhoogde T-Mobile al eens de prijzen. Toen ging het nog om een stijging van gemiddeld 2,7%. Er zit overigens niet veel structuur in de prijsverhogingen bij de verschillende providers. Zo voerde KPN halverwege dit jaar een wijziging door in de prijsstructuur.

Paul Herps

Paul is een echte telecomfreak. Sinds de opkomst van mobiele telefonie in Nederland was hij er bij. Geen enkel nieuws ontgaat en is daarnaast ook niet te beroerd om verder onderzoek te doen.

Voeg reactie toe

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Volg ons

Volg ons direct op Facebook of Twitter en blijf continu op de hoogte van het laatste nieuws.