Opmerkelijk: man overlijd tijdens het opladen van smartphones

In Maleisië is een man overleden terwijl hij zijn smartphones aan het opladen was. De man was CEO van Cradle Fund, een initiatief van het ministerie van Financien in Maleisië. Volgens de schoonbroer had Nazrin Hassan, de man in kwestie, altijd twee smartphones op zak. Het gaat hierbij om de merken Huawei en BlackBerry. Volgens de schoonbroer is een van deze twee smartphones ontploft.

Opladen

Volgens de schoonbroer was Hassan beide smartphones aan het opladen in de slaapkamer. Terwijl de man in slaap is gevallen is een van deze smartphones ontploft. De splinters die bij deze explosie vrij kwamen zijn in zijn hoofd terecht gekomen waarna hij kort hierna is overleden, aldus de schoonbroer. Door de explosie is er direct een ketting van reacties ontstaan en heeft uiteindelijk ook het matras vlam gevat. De doodsoorzaak ligt volgens de schoonbroer bij de explosie tijdens het opladen en is de vuurzee niet de directe oorzaak. Op dat moment was hij al overleden. Welke van de twee smartphones uiteindelijk explodeerde is niet duidelijk en hier zal ook geen antwoord op komen. De schoonbroer luidt dan ook de noodklok om iedereen te attenderen op het gevaar van opladen in de nacht. Hij sluit uiteindelijk zijn worden als volgt af:

“He had two phones, one Blackberry and a Huawei. We don’t know which one exploded. Who would have thought such an innocuous routine procedure is the reason three young kids will grow up without their father by their side.”

De lokale politie twijfelt echter aan de statement van de schoonbroer. Volgens de politie is Hassan overleden door rook die is ingeademd. De exacte doodsoorzaak wordt momenteel nog onderzocht.

Exploderende smartphones

Het is niet de eerste keer dat smartphones zomaar ontploffen of vlam vatten. Samsung heeft hier al eens last van gehad en ook Apple blijft niet ongeschonden. Beide bedrijven hadden smartphones die ontzettend warm werden tijdens het laden of tijdens gebruik. Uiteindelijk ontstond er kortsluiting en smolt de smartphone of explodeerde. Er zijn gevallen gerapporteerd van smartphones die in de broekzak zomaar vlam vatte. Hierbij bleef het gelukkig enkel bij lichte verwondingen of brandblaren. Toch staat het bovenstaande verhaal niet op zichzelf echter hebben wij zelf het verhaal in combinatie met een Huawei of Blackberry nooit eerder gehoord.

Voeg reactie toe

Volg ons

Volg ons direct op Facebook of Twitter en blijf continu op de hoogte van het laatste nieuws.