KPN en T-Mobile amper dekking in Borculo

Sinds enkele weken bieden KPN en T-Mobile nog amper dekking aan in Borculo. Het probleem is ontstaan toen een contract is verlopen van een mast bovenop het Campina gebouw in Borculo. Vanwege het aflopende contract hebben beide providers de masten moeten verwijderen. Het gevolg is dat de dekking zeer minimal is en zelfs binnenshuis zeer slecht of zelfs geen dekking.

Verstrekkende gevolgen

Niet alleen de providers KPN en T-Mobile hebben een probleem met de dekking in deze woonplaats. Ook andere providers die gebruik maken van de netwerken van deze providers hebben hier hinder van. Onder andere Simpel, Simyo, Youfone, Telfort en Robin Mobile zijn providers die gebruik maken van deze netwerken. Ook voor deze klanten is de dekking in Borculo nu fors verslechterd. Veel klanten van de providers hebben hierover geklaagd en ook de gemeente heeft inmiddels alarm geslagen. De veiligheid komt in het gedrang aangezien mensen het noodnummer 112 niet meer goed kunnen bereiken. Behalve de slechte verbindingen heeft het voor de providers ook direct gevolgen voor het klantenbestand. Meerdere bedrijven en consumenten overwegen om nu over te stappen naar Vodafone die nog wel een goed dekking biedt. KPN heeft inmiddels aangegeven dat klanten in deze woonplaats hun contract kostenloos kunnen opzeggen.

Maatregelen

KPN heeft inmiddels wel contact met de gemeente voor het plaatsen van een nieuwe mast. In eerste instantie was de lokale tennisclub gevonden als goed alternatief. Op deze locatie kwamen er echter veel bezwaren waarna deze locatie van de tafel geveegd moest worden. Volgens KPN is er inmiddels, in overleg met de gemeente, wel en nieuwe locatie gevonden. De omgevingsvergunning heeft echter tijd nodig en in dit traject is inmiddels ook vertraging ontstaan. De definitieve mast moet er uiteindelijk voor 1 december staan. Voor die tijd wil KPN een tijdelijke mast plaatsen, echter kost het papierwerk rond deze mast ook ruim 2 maanden. De komende twee maanden zullen de omstandigheden dus nog niet verbeterd zijn.

Vanuit T-Mobile is er nog niets bekend hoe zij het probleem willen oplossen. Vermoedelijk zijn zij ook met dergelijke stappen bezig om het probleem op te lossen.

Voeg reactie toe

Volg ons

Volg ons direct op Facebook of Twitter en blijf continu op de hoogte van het laatste nieuws.