Choozze stopt: “Missie is geslaagd”

De kleine MVNO Choozze stopt per 31 januari te bestaan. Het bedrijf achter Choozze heeft dit vandaag via hun website bekend gemaakt. De kleine provider kwam in 2014 nog in opspraak toen ze als eerst een gratis belbundel aanboden. In de afgelopen jaren is er volgens het bedrijf veel veranderd en hierdoor is hun missie ook geslaagd, aldus hun eigen website.

Onderscheidend

Choozze werd in 2014 opgericht door het bedrijf SpeakUp. Het was de eerste provider die een gratis abonnement aanbood. Wie destijds onder de honderd belminuten, honderd SMS’jes of 100 Mb data bleef kreeg geen factuur vanuit Choozze. Voor dit gratis abonnement vroeg de provider wel 25 euro inschrijfkosten. Wie buiten deze bundel ging kon wel een factuur verwachten. Hierbij werd er 15 cent per belminuut of Mb data gefactureerd en kon je voor 7 cent per SMS buiten de bundel versturen. Naast Choozze Zero werd ook nog het abonnement Choozze Bright aangeboden.

Verkoop gestopt

Choozze Zero was al geruime tijd niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. Dit abonnement werd door de provider op 1 februari 2016 niet meer actief aangeboden. Volgens de provider was het aanbod van andere grotere aanbieders gelijkwaardig zo niet goedkoper. Het was derhalve niet meer rendabel om deze abonnementsvorm verder door te zetten.

Choozze Bright bleef nog wel bestaan. Voor 30 euro per maand kon je onbeperkt bellen, SMS’en en mobiel internetten volgens een fair-use-policy. Deze manier van werken bracht echter ook weer wat stof tot nadenken, maar inmiddels werken veel providers volgens dit principe. Vanaf 31 december werd dit abonnement ook niet meer actief verkocht en ging het bedrijf te rade of het nog zinvol was om een nieuwe abonnementsvorm op de markt te brengen.

31 januari 2019

Zoals inmiddels is gebleken heeft Choozze er slechts een maand voor nodig gehad om een beslissing te nemen. De provider bestaat sinds 31 januari 2019 niet meer. De provider opereerde op het netwerk van T-Mobile. Wat er precies met bestaande klanten is gebeurd is niet bekend, maar het is goed mogelijk dat T-Mobile deze klanten heeft overgenomen.

Met veel plezier heeft Choozze haar klanten bediend. We zijn het avontuur aangegaan om de telecommarkt wakker te schudden. Het resultaat mag er zijn. De markt ziet er nu heel anders uit dan 4 jaar geleden. De abonnementsstructuren die Choozze heel bijzonder maakten, zijn de nieuwe standaard geworden. Wij kunnen met trots zeggen: Missie geslaagd!

Voeg reactie toe

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Volg ons

Volg ons direct op Facebook of Twitter en blijf continu op de hoogte van het laatste nieuws.